20 Aralık 2011 Salı

bizi etkileyen kitaplar...

Orhan Pamuk, Yeni Hayat kitabına şu cümleyle başlar; "Bir gün bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti." Bu cümle yazılı edebiyat için son derece önemli bir cümledir. Evet okuduğumuz her kitap bizde izler bırakır, hatta bazen kahramanlar tanıdığımız insanların arasına katılır.
Bir de sadece isimleriyle bile bizi etkileyen kitaplar vardır. Zira bir kitabı elimize ilk aldığımızda adı ve kapak tasarımı bizi kendisine bağlar. Kütüphanemi taradığımda karşıma şu kitaplar çıktı:



* Huzur, Ahmet Hamdi TANPINAR
* Sahnenin Dışındakiler, Ahmet Hamdi TANPINAR


* Yalnızız, Peyami SAFA
* Tutunamayanlar, Oğuz ATAY
* Ateşten Gömlek, Halide Edip ADIVAR
* Kara Kitap, Orhan PAMUK
* Gün Olur Asra Bedel, Cengiz AYTMATOV
* Aşk, Elif ŞAFAK
* Çanakkale Mahşeri, Mehmet NİYAZİ
* Yokuşa Akan Sular, Mustafa KUTLU


* İçimizdeki Şeytan, Sebahattin Ali


Okumanızı tavsiye ediyorum, bu kitaplar sizi de etkileyeceklerdir.

3 yorum:

  1. Ah Huzur, vah Huzur.. yıllarca okumayı istedim, bekledim lakin gel gör ki 2.bebek henüz doğmuşken başladım ve o ritimle içine giremedim kitabın.. öylece kaldı.. bende de yarım kalan kalıyor öyle..

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim romandır desem. On iki defa okudum. Her defasında farklı geldi. Tanpınar bence Türk edebiyatının en iyi yazarı. Tüm eserlerini defalarca okudum. Ama Huzur'un -esasında huzursuzluğun romanıdır- bende ayrı bir yeri var. En kısa zamanda oku. Huzur'da aşk başkadır...Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. O zaman ferahfeza dolsun içimiz, huzura doyalım:)

    YanıtlaSil