8 Aralık 2011 Perşembe

türkülerimiz


Annemle türkü gecesi yapalım dedik, bir süre önce elime geçen ve çok beğendiğim Türk Hava Yollarının derlediği "Türkülerimiz" albümleri aklıma geldi. Son derece güzel bir çalışma. Türk kültürünün önemli yapı taşlarından olan türküler iyi bir çalışmayla bir araya getirilmiş. İçinde çok sevdiğim türküleri de buldum. Ayrıca zevkle dinlediğim, memleketime ait "Çemberimde gül oya, gülmedim doya doya" türküsü de var.

"Türkülerimiz bazen bir ırmak, bazen bir ağaç, bazen bir çeşme, bazen bir dağ, bazen bir çiçek olarak yüzlerce yıldır, içimizde ve bu topraklarda var olan ses anıtlarımız... Bu türküleri, bu özel albümde size sunarken; içimizin biraz daha büyüyeceğini, umudun biraz daha çoğalacağını, hayatın biraz daha güzelleşeceğini umuyoruz. İyi ki insanız, iyi ki bizi bize anlatan türkülerimiz var." Evet bizim en değerli kültür unsurlarımızdan bu eserler. Tüm duygularımızı anlatmışız türkülerde. Sevinmişiz yakmışız, üzülmüşüz yakmışız. Herşeyimizi anlatmışız. Genç kızlarımız, delikanlılarımız aşklarını anlatmış, hasretlerini dile getirmiş. Anneler evlatları arkasından acısını dökmüş, bir ayrılık, bir yoksulluk, bir ölüm demiş, hayatını alatmış. Bizlere de dinlemek düşmüş.


Çok beğendiğim türküler demiştim, işte, bazıları:

"Beyaz giyme söz olur siyah giyme toz olur
Gel beraber gezelim muradımız tez olur

Salına da salına da gel
Haydi yavrum dön dolaş yine bana gel"

***

"Değmen benim gamlı yaslı gönlüme
Ben bir selvi boylu yardan ayrıldım"

***

"Elif dedim be dedim aman
Yar ben sana ne dedim
Guş ganedi galem olsa aman
Ah yazılmaz benim derdim

Elif'im noktalandı aman
Az derdim çokçalandı
Yetiş anam yetiş babam aman
Ah çeyizim bohçalandı
Ah mezarım tahtlandı"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder